Monika Benčaťová

Teacher

V Anglickej škole učím od leta 2013 a mimo toho študujem angličtinu a španielčinu na Univerzite Komenského spolu s pár kolegami. Angličtinu som sa začala učiť až na strednej škole a dovtedy som ju z duše nenávidela - čo je to za jazyk, kde sa každé slovo číta inak? A to ich r, a th a w!

V triede som bola jediná, kto po anglicky nevedel absolútne nič, tak ma rodičia prihlásili na jazykový kurz v škole otcovho známeho. Po troch mesiacoch aj napriek mojej neochote a odmietavému prístupu všetci spolužiaci, ktorí absolvovali niekoľko rokov angličtiny v slovenskom školskom systéme odo mňa opisovali úlohy. Vtedy som pochopila, že jazyk sa človek v bežnej škole nenaučí.

Potom ma v lete kamarátka vytiahla do Anglicka a ďalšie leto som išla na Nový Zéland, teraz už sama, aby som bola nútená hovoriť len po anglicky. Rok na to som si urobila certifikát IELTS a začala som sa učiť po španielsky, v rámci čoho som sa na rok presťahovala na Malorku, odkiaľ mám prvé skúsenosti s učením angličtiny. Počas školského roka som robila asistentku pedagóga na hodinách angličtiny v škôlke a v lete som učila vo firmách, ale aj tam som si dala záležať na tom, aby boli hodiny hravé a zábavné.

Je teda logické, že hneď po návrate na Slovensko som si začala hľadať podobnú prácu, lebo učenie ma veľmi bavilo. Petra the Flawless (rozumej Petra Pančíková J) ma zavolala na pohovor do Anglickej Školy a odvtedy na Callanovu metódu nedám dopustiť. Páči sa mi, že hodiny sú dynamické, študenti sú celých 53 minút sústredení a ešte stále som v šoku, ako jednoducho vie Callan vysvetliť gramatiku. Vždy sa smejem, keď vidím prekvapené tváre študentov, keď im dovysvetľujem nejaké gramatické pravidlo a oni sa ma vyjavene spýtajú "A to je celé?"

Ďalšie netradičné pravidlo, ktoré sa mi v Anglickej škole páči je, že učitelia sa v skupinách striedajú, takže každý týždeň sa vidím s inými študentmi. Niekedy trvá aj mesiac, kým im ich zase vidím a vždy ma prekvapí, ako sa odvtedy zlepšili. To je ďalšou krásou Callanovej metódy - rýchly pokrok. Študenti, ktorým som na mojej úplne prvej hodine ukazovala, čo je to pero, teraz hovoria plynule v dlhých, rozvitých vetách.

Pridám sa k ostatným kolegom, keď poviem, že máme skvelý kolektív, lebo to tak jednoducho je. Nielenže si rozumieme na súkromnej úrovni, ale aj z profesionálneho hľadiska sa každý deň delíme o nápady a rady a každý každému pomáha, keď sa vyskytne problém. Komunikovať spolu môžeme aj cez nenahraditeľný intranetový systém Anglickej školy, pracovným názvom LUJZA (tj. mágia 21. storočia) kam sa zapisujú hodiny a poznámky lektorov, takže vždy viem, komu zavolať a čo si na hodinu pripraviť.

Každá hodina v Anglickej škole je pre mňa dobrodružstvo a snažím sa, aby to tak bolo aj pre našich študentov.