Určite ste si všimli, že rozhovory s lektormi Anglickej školy sa stali pravidelnosťou. Je to najmä zásluhou Senior Teacher-a Martina Andrášiho, ktorý otázky do rozhovorov vymýšľa a aj týmto spôsobom nám pomáha šíriť dobré meno školy. Preto by som Vám ho, rada predstavila bližšie a tento rozhovor venovala práve jemu:
MARTIN, AKO SI SA "OCITOL" V ANGLICKEJ ŠKOLE? BOLO ŤAŽKÉ ZÍSKAŤ JOB LEKTORA?
V Anglickej škole som sa ocitol po strastiplnom putovaní Bratislavou, keďže som zo Šale a v Blave som sa v tej dobe orientoval veľmi ťažko, chvíľu mi trvalo kým som to od STU-čky dotiahol na Cukrovú 14. No a ako keby toho nebolo málo na pohovor ma sprevádzal "osviežujúci" septembrový dážď. Či bolo ťažké získať job v Anglickej škole ? Jednoduché to určite nebolo, mnoho faktorov sa podpísalo pod to, že som bol nervózny, ale myslím, že som akosi podvedome veril vo svoje schopnosti a interview zvládol. Nemožno však nespomenúť, že osoba, ktorá so mnou pohovor robila - moja terajšia šéfka Simona Kováčiková, má veľkú zásluhu na tom, že sa mi interview robilo veľmi príjemne.
V OKTÓBRI TO BUDÚ 2 ROKY, ČO U NÁS UČÍŠ. A UČÍŠ NAOZAJ VEĽA! AKÉ ZMENY VIDÍŠ NA SEBE PRI UČENÍ JEDNOTLIVÝCH TYPOV KURZOV? KAM SA VIE LEKTOR PODĽA TEBA POSUNÚŤ?
Učím všetko, čo sa dá. Počnúc 1. stageom až po 12. stage, Accounting English, Business English, Half-Half hodiny, konverzačné hodiny. Tých zmien je strašne veľa. Keď si premietnem svoju prvú hodinu, ak si dobre spomínam bol to 3. alebo 4. stage a porovnám ju s hodinou, ktorú som učil minulý týždeň, to je ako Severný a Južný pól. Za najväčšiu zmenu by som považoval, že som sa naučil pracovať s tempom. Tie prvé hodiny určite išli na úkor kvality, snažil som sa toho stihnúť čo najviac, ale viem, že ten dragging, výslovnosť a pod. vtedy neboli dotiahnuté. Za obrovskú zmenu alebo poznatok určite beriem to, že som sa s jednotlivými skupinami naučil pracovať individuálne. Každá skupina je iná resp. každý študent. Myslím si, že viem odhadnúť kedy viac draggovať, kedy zasa študenta nechať potrápiť sa, kedy byť trošku prísnejší, kedy naopak atmosféru odľahčiť nejakým vtipom. No a kam sa dokáže lektor posunúť ? Asi klišé odpoveď, ale sám neviem. Ako som povedal každú chvíľu učíme nové skupiny resp. iných ľudí, každý študent reaguje inak, takže stále sa posúvate vpred, čo sa práce s ľuďmi týka, no a v neposlednom rade sa stále posúvam vpred, čo sa mojej jazykovej zdatnosti týka - slovná zásoba, gramatické javy atď.
TEAM ANGLICKEJ ŠKOLY MÁ OKREM MANAŽMENTU CCA 20 LEKTOROV: AKÝ STE TEAM? PREZRAĎ NÁM NEJAKÚ PIKOŠKU Z LEKTORSKEJ KUCHYNE!
Team sme skvelý ! Bez debaty ! Ako chlapa ma samozrejme teší, že väčšinu tvoria ženy ... :D Ale teraz vážne, medzi lektormi som si našiel veľmi dobrých kamarátov a som si 100% istý, že nehovorím len za seba, ale aj za ostatných lektorov. Lektorskou kuchyňou je naša Teachers Room ( spomedzi lektorov tam trávim suverénne najviac času :D ), ktorú sme prednedávnom s Mišom Botlóm zreorganizovali, aby som mohol pri dlhších prestojoch medzi hodinami zrelaxovať na gauči bez toho, aby mi na hlavu pieklo slnko :D. Okrem toho sme nedávno prijali 4 nové lektorky, mimochodom veľmi šikovné baby, ktoré mi svojou prípravou často pripomínajú moje začiatky, keď som si šeptom čítal vety z knihy.