Po dlhšej odmlke sme tu späť s rozhovormi, tentokrát s našou School Manager Aničkou Bartkovou. Enjoy !
Anička, povedz nám v čom spočíva tvoja práca v Anglickej škole ?
Moja práca v Anglickej škole je z veľkej časti zameraná na plánovanie výučby a koordináciu lektorov. Som tiež akýmsi spojovacím článkom medzi študentom a lektorom, čo vyžaduje neustálu komunikáciu s jednou aj druhou stranou. Každý týždeň je totiž potrebné zostaviť rozvrh hodín na nasledujúci týždeň. Nie je možné vytvoriť stabilný rozvrh napr. na polroka, nakoľko sme relatívne malá škola, ktorá sa do maximálnej možnej miery orientuje na potreby študenta a snaží sa mu v každom ohľade vyhovieť. Od začiatku, ako škola funguje, máme pravidlo, že na každej hodine majú študenti, či už skupiny alebo individuálni klienti, iného lektora a tohto pravidla, pretože sa nám osvedčilo, sa snažíme už viac ako osem rokov držať. Potreba vytvárať týždenný rozvrh vznikla aj z dôvodu, že máme pomerne veľa individuálnych a firemných klientov. Niektorým sa výučba mení z týždňa na týždeň, a aj v prípade, že majú stabilne určený čas výučby, niekedy je nevyhnutné operatívne riešiť neočakávane vzniknuté situácie, napr. zrušenie ale preloženie hodiny na iný čas a pod. Okrem zostavovania týždenného rozvrhu zahŕňa moja práca samozrejme aj iné činnosti. Zostavujem napr. týždenné štatistiky týkajúce sa prihlasovania študentov, sledujem počty odučených hodín jednotlivých lektorov, kontrolujem a známkujem testy a pre firemných klientov píšem hodnotenia a správy o dosiahnutom pokroku. Okrem toho som tiež denne v osobnom kontakte so študentmi, kedy sa venujem aktivitám ako je požičiavanie učebníc, CD, realizácia platieb a pod. Každý deň je čo robiť a každý je o niečom inom. Práve to je na mojej práci v Anglickej škole zaujímavé, nie je to žiadna rutina.
Anglická škola sa zameriava hlavne na výučbu Callanovou metódou, ktorá vychádza z Priamej metódy. Aké sú podľa teba jej hlavné devízy?
Nakoľko ja som sa učila dlhé roky angličtinu klasickými metódami, môžem porovnávať. Ja sa pozerám na učenie angličtiny priamou metódou ako na najprirodzenejšiu formu výučby jazyka, pretože sa najviac podobá učeniu sa materinského jazyka. Od úplného začiatku sa študent učí spájať slová do viet bez zbytočného premýšľania nad slovosledom a gramatikou, nakoľko je neustále sprevádzaný lektorom, ktorý vety predhovára a ustavične opravuje chyby študenta. Je to presne tak, ako keď sa malé dieťa učí materinský jazyk. Tiež postupne spája slová do viet bez toho, aby poznalo gramatiku, stále dookola ich opakuje, pričom ho okolie neustále opravuje. Tým sa dieťaťu fixuje správne používanie jednotlivých slov a výrazov. Postupne sa zvyšuje aj obtiažnosť a dĺžka viet a po niekoľkých rokoch dieťa ovláda jazyk. Presne tak isto funguje aj učenie sa jazyka priamou metódou, či ide o bežnú, obchodnú alebo účtovnú angličtinu. Neustálym opakovaním a opravovaním sa študent naučí jazyk za omnoho kratšiu dobu v porovnaní s bežnými metódami výučby.